fredag 10 augusti 2012

Dalarna

Då var jag till vägs igen, kändes okej, fast magen är väl kanske inte på topp. Var meningen att det skulle bli en kortdag idag, men liksom sist jag hade den intentionen, så körde jag fel. Eller jag åkte egentligen precis som jag tänkt, men hade gjort ett dumt vägval då asfaltsvägen övergick till grusväg. Jag stannade en bil som kom farande för att fråga om vägen var obelagd långt. Svaret var ja, de anade nog en viss besvikelse och frågade om jag ville åka med tillbaka, vilket jag gärna gjorde. Att åka fel är inte kul, men att åka tillbaka är riktigt trist, så tack snälla för att jag slapp det. Väl tillbaka på rätt väg rullade det på, någon hunger kände jag aldrig, men när det började snurra förstod jag att det var dags att äta lite, fick i mig ett par kanelbullar med viss möda och stapplade vidare, efter en stund mötte jag Mats som var ute och cykla, bokstavligt talat. Han bjöd även på honungsmacka och vatten. Tillslut nådde jag Borlänge efter 85km åkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar