söndag 5 augusti 2012

Kropp–stopp

Natten i Kopparberg genererade tyvärr inte mycket sömn, om någon alls, tankarna snurrade och jag drack vatten som en öken hela natten. På morgonen hade jag både lite ont i huvudet och magen, men stoppade i mig ett par mackor och gav mig av. Huvudvärken var borta men magsmärtorna tilltog och efter sådär en dryg mil bestämde sig magen för att rejektera frukosten. På tom mage försökte jag fortsätta, men det gick långsamt och gjorde ordentligt ont.
I Grängesberg orkade jag inte mer, men en ängel mötte upp mig och tog mig till en stuga där jag fick vila, mat och en bädd för natten. Tyvärr har inte illamåendet upphört, och mängden mat jag fått i mig under de senaste två dygnen är minst sagt måttlig. Är jag bättre i morgon fortsätter jag min färd mot norr, annars får jag snart börja överväga ett läkarbesök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar