fredag 3 augusti 2012

Gnällbältet

Sitter i skogen någonstans i gnällbältet och kan utan problem stämma in i lokalinvånarnas klogosång. Trode jag gjorde ett bra vägval när jag bestämde mig för att följa Sverigeleden, men nu har jag åkt, eller snarare promenerat/forserat en mil på en förbannad grusväg och lika långt återstår. Jag har åkt på grusvägar tidigare och det har ofta gott bra, men den här är full av rullgrus, och lös sand. Det går helt enkelt inte att åka på de flesta ställen, och när man väl hittat en åkbar strimma av vägen så får man snart maka på sig till förmån för en bil. För även om vägen saknar beläggning, så är den långt ifrån lågtrafikerad.  Bilarna drar upp en massa sand,  blinningarna utnyttjar min reducerade hastighet till att surpla blod, det kliar, jag är trött och har ont i magen. Det känns kort å gott rätt "träelit' just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar