onsdag 15 augusti 2012

Långdag

I natt fick jag härberge i en liten by som heter Graninge, ett par mil från Sollefteå. Jag hade först planerat en vasaloppslång etapp, men under ett telefonsamtal till vandrarhemmet fick jag höra att det antagligen pågick ett omfattande vägarbete på min tilltänkta färdväg. Ett samtal till vägvärket bekräftade att där väntade 5km grusväg. Jag la därför om rutten till väg 86, och fick därmed en sträcka på hela 11 mil. 86an var i övrigt en fin väg och eftersom den löper längs med Indalsälven bjöd den stundom på mycket fina vyer. Väl framme vid vandrarhemmet väntade färdiglagad mat i kylskåpet som vandrarhemspersonalen varit vänliga att inhämta från byns restaurang (innan stängningsdags). Efter dusch, tvätt, och något telefonsamtal somnade jag som en stock.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar