onsdag 15 augusti 2012

En dag i taget

Det bidde inte så långt idag, gårdagens 111km pass kändes allt i kroppen, så det blev en tung start. Inte bara det utan mitt svullna röda, gröna finger hade blivit än mer svullet, rött och grönt under natten. Jag bestämde mig för att något måste göras eftersom det smärtade och bultade rätt ordentligt. Kände mig inte speciellt lockad av att gå ut och krama stavarna med fingret, och att åka till Sollefteå vårdcentral med rullskidor tycktes ju aningen löjligt. Så jag sökte upp en nål, desinfekterade någorlunda och punkterade bölden. Det kom ut en mängd otrevligheter men trycket lättade och fingret kändes genast bättre. Hursomhelst väl ute på vägen, så var det rätt motigt. Det blev många och långa vilopauser, och jag beslöt mig för att tidigarelägga sovplatsen. Med det beslutet kunde jag ta ledigt ett par timmar, så jag slog mig ned vid Ångermanälven, vilade och badade. Det kändes välbehövligt, för sen rullade det på bra sista milen längs den idylliskt fina dalgången. Efter 68km nådde jag kvällens härberge, strax norr om Näsåker. Jag hyrde en hel villa för 150 spänn, lagade Carbonara och åt mat med aptit för första gången på flera dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar