fredag 17 augusti 2012

Varmt, fint och enformigt

Lämnade boendet 07:30 i morse, for upp till Åsele, åt frukost och provianterade för de nio mils ingenmansland som väntade upp mot Lycksele. Det började lite tungt eftersom man var i fullfärd med att fräsa bort asfalten, så det blev rullskidpromenad någon kilometer. Därefter rullade det på fint, stannade till, tog ett bad och rullade vidare. Tämligen tråkig väg, men asfalten var fin och jag tror jag hade höjdmetrarna på min sida idag, så det gick åtminstone ganska fort. Efter ytterligare en 100 km etapp har jag altså landat i Lycksele. En mycket fin liten stad, med tillsynes väldigt trevliga människor (det vackra vädret bidrar säkert) dessutom pratas här en riktigt sjungande härlig norrländska. Har precis varit på affären och köpt en massa kallorier i diverse olika former och tänkte ägna det sista av kvällen åt frosseri! 


2 kommentarer:

  1. Vilken bedrift du håller på att genomföra, följer dig varje dag :) Nu har du varit runt mina hemtrakter några dagar. Forsätt kämpa ! // Cattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! Jag förstod det, för jag tyckte jag hörde dig när jag var på Ica och handlade... men det var någon annan.

      Radera